Strateginiai tikslai
Bendra Grupės strategija yra augti pelningai ir tvariai, plėtoti visas pagrindines veiklas ir pasiekti sinergijos efektą tarp veiklos sričių. Pagrindiniai skaitiniai tikslai siekiant aukščiau įvardintų uždavinių yra:
Siekis |
Ilgalaikis tikslas |
2020–2021 |
2021-–2022 |
Veiklos efektyvumas |
Veiklos pelno marža >/= 3 % |
2,07 % |
5,47 % |
Optimali kapitalo grąža |
Naudojamo kapitalo įmonės veikloje grąža (ROCE) >/= 8 %, naujas tikslas ateities periodams 12 ) |
6,61 % |
18,97 % |
Tvarus skolos lygis |
RMI koreguota Grynoji finansinė skola / EBITDA </= 4.0 |
2,66 |
1,90 |
Siektinas EBITDA lygis |
EBITDA >/= 70 000 – 90 000 tūkst. Eur |
33 401 |
132 173 |
Vertės akcininkams kūrimas |
Finansiniais metais išmokėtų dividendų ir praėjusio laikotarpio grynojo pelno santykis >/= 20 % |
0,00 % |
0,00 % |
Ilgalaikė strateginė veiklų diversifikacija |
Pajamų krepšelio pasiskirstymas*: *Dėl tarpsegmentinės veiklos eliminavimo procentų suma nėra lygi 100. |
||
|
– Grūdai, aliejinės sėklos ir pašarai: 45 proc. |
– Grūdai, aliejinės sėklos ir pašarai: 67 proc. |
– Grūdai, aliejinės sėklos ir pašarai: 62 proc. |
Veikdama kiekviename iš penkių pagrindinių veiklos segmentų, Grupė kelia atskirus uždavinius šių segmentų tikslams įgyvendinti.
Grūdai, aliejinės sėklos ir pašarai
Grupės vadovybės tikslas yra tvariai eksportuoti grūdus iš Baltijos šalių, siekiant didesnio pelningumo šioje veikloje. Vertinant segmento pasiekimus atsižvelgiama į Grupės elevatoriuose superkamų grūdų kiekio ir regiono derliaus kiekio santykį (tikslas: >/= 7 proc.), segmento veiklos pelno maržą (tikslas: >/= 1,5 proc.), kt.
Prekės ir paslaugos žemdirbiams
Svarbiausias uždavinys šiame segmente – augti pelningai, kartu užtikrinant priimtiną uždarbį žemdirbiui. Taip pat, ieškoti ir siūlyti rinkai sprendimus, kurie padėtų augalams prisitaikyti prie besikeičiančio klimato sąlygų. Turėti vieną geriausių žemės ūkio technikos servisų tinklų Baltijos šalyse. Plėtoti investiciją į „GeoFace“, pasiūlyti modernius sprendimus ūkininkams naudojant išmaniąsias technologijas. Vertinant segmento pasiekimus atsižvelgiama į užimamą naujų traktorių bei kombainų rinkos dalį (tikslas: Top 3 kiekvienoje šalyje), segmento veiklos pelno maržą (tikslas: >/= 5 proc.), kt.
Žemės ūkio produktų gamyba
Šios veiklos plėtrą riboja valdomos žemės plotas, todėl atitinkamai strateginiai Grupės tikslai yra toliau didinti augalininkystės ir pieno ūkių produktyvumą bei plėsti žaliavinio pieno gamybos apimtis, modernizuojant gamybą bei didinant laikomų karvių skaičių. Vertinant segmento pasiekimus atsižvelgiama į pagaminamo pieno primilžį (tikslas: >/= 12 tūkst. kg pieno per metus iš vienos karvės), įvairių grūdinių kultūrų derlingumus (žieminio kviečio vidutinio derlingumo tikslas: >/= 7.2 tonos iš pasėlių hektaro, uždirbta EBITDA iš vieno dirbamo hektaro (tikslas: >/= 300 Eur), kt.
Maisto produktai
Grupės vadovybės tikslas – efektyvus segmento įmonių valdymas, tolesnė paukščių auginimo pajėgumų plėtra, modernizuojant ir automatizuojant fasavimo, šaldymo, logistikos sprendimus, mažinant dujų suvartojimą paukščių auginimo pastatuose. Vertinant segmento pasiekimus atsižvelgiama į atstovaujamų prekės ženklų žinomumą (tikslas: išlikti Nr. 1 Latvijos rinkoje), visišką antibiotikų atsisakymą auginant paukščius (tikslas: 100 proc. be antibiotikų), veiklos pelno maržą (tikslas: >/= 3,5 proc.), kt.
Kitos veiklos
Šio segmento verslai nėra reikšmingi Grupės kontekste, atitinkamai dėl mažos apimties šių veiklų pelningumas dažnai yra mažesnis nei konkurentų. Grupės vadovybės tikslas – konkurencinio pranašumo radimas (pvz. didesnio maržingumo „premium“ kategorijos produkcijos išplėtimas, prekės ženklo žinomumo didinimas, tiekėjų atstovavimo kontraktų išlaikymas bei išplėtimas, bei reikiamo veiklos masto pasiekimas, užtikrinant efektyvų veiklų rezultatą.